اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اربعین شهدای مقاومت| رئیس ستاد ارتش عراق: پیرو مرجعیت و سرباز راه شهادتیم

رئیس ستاد ارتش عراق در مراسم اربعین شهدای مقاومت، ارتش را پیرو دستورات مرجعیت و نیروهای آن را سربازان راه شهادت توصیف کرد.

اربعین شهدای مقاومت| رئیس ستاد ارتش عراق: پیرو مرجعیت و سرباز راه شهادتیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سرلشکر ستاد «عثمان الغانمی» رئیس ستاد ارتش عراق در مراسم بزرگداشت اربعین شهدای مقاومت، که با حضور «فالح الفیاض»  رئیس سازمان «الحشد الشعبی»، «هادی العامری» رئیس ائتلاف «الفتح» و رئیس سازمان بدر و شماری از مقامات سیاسی و نظامی کشور برگزارشد، سخنرانی کرد.

به نوشته خبرگزاری رسمی عراق (واع)، وی تصریح کرد: مایه افتخار من است که به نمایندگی از ارتش عراق، در جمع حاضران عزادار این مراسم حضور دارم. برای کسانی که از ما در این مراسم حضور دارند و گرانبهاترین دارایی خود را در راه عراق می‌دهند، می‌گوییم: «آنها پیشرو هستند و ما پیرو آنهاییم»؛ تا وطن ما سربلند باقی بماند و پرچم عراق برافراشته باشد و مرزها در سایه کلیه تنش‌های کنونی کشور، مصون بماند.

رئیس ستاد ارتش عراق افزود: شهید «ابومهدی المهندس» و سایر فرماندهان شهید نقش بزرگ و موثری در جنگ با داعش و شکست آن داشتند و دستهای آنها در طول جنگ با داعش، همواره بر روی ماشه بود و ما آنها را این‌گونه به یاد می‌آوریم. شهید المهندس یک سرباز اصیل و به تمام معنا، مرد، فداکار و ایثارگر بود.

 

الغانمی افزود: با وجود کلیه تنش‌هایی که کشور در حال حاضر با آنها مواجه است، مرزها همچنان حفظ خواهند شد. اگر فداکاری‌های شهدا نبود، عراق به جایگاه‌ منطقه‌ای و بین‌المللی و عربی خود بازنمی‌گشت. 

وی تصریح کرد: ما تنها می‌توانیم پیرو دستورالعمل‌های مرجعیت عالی باشیم و خوشحالیم که بگوییم، ارتش حامی قانون اساسی و روند سیاسی و دمکراتیک کشور باقی می‌ماند و به دغدغه‌های عراقی‌ها پاسخ داده خواهد شد  و همه ما مانند، کسانی که از ما پیشی گرفتند و برایشان بهشت آرزو می‌کنیم، سربازان راه شهادتیم.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول